Världens bästa❤

Idag är det ett år sen du lämnade oss, kampen mot cancern blev för jobbig efter alla dessa år, så du orkade inte stå emot längre. Du var den starkaste personen jag kände, men cancern tog över. Det är så overkligt att du försvann så fort, det är du som förtjänar att leva efter allt du varit med om. Världens finaste mormor, det är här du ska vara, här hos mig för jag behöver dig. Jag behöver kunna gå upp till dig och se ditt fina leende som gjorde en så glad så fort man såg dig, jag behöver få känna din värme ifrån en kram. Jag behöver dig helt enkelt. Min smärta jag har i hjärtat efter saknaden av dig kommer ingen förstå, jag kan vara glad och ha ett leende på läpparna men saknaden av dig finns alltid här. Den blir som värst när jag är ensam, sitter och tänker på allt fint vi har gjort tillsammans, och allt vi skulle göra. Som i förrgår så hittade jag ett pussel du och jag la tillsammans för många år sen, det var de bästa jag visste när jag var liten, att få sitta där med 300 pussel bitar ungefär och pussla ihop det med dig.
Du var den som fick mig att må bra, hur dålig dag jag än hade haft, så gick jag upp till dig och då mådde jag genast bättre. Du var en glädjespridare, du var min solstråle som lyste upp mina mörkaste dagar. Men nu finns det ingen som gör det, ingen lyckas med det så som du gjorde det, du var så speciell. Jag är så stolt över att jag har haft just dig som mormor, skulle aldrig för en sekund ha velat haft någon annan. För det finns ingen som skulle vara lika bra som du är. Jag saknar dig så himla mycket, och vill över allt annat att du ska komma tillbaka. Ibland har jag lust att ta telefonen och ringa dig, men sen kommer jag på att jag inte kan, för du kommer inte svara. Och jag vill bara gå upp till dig för att kunna sitta och prata men de går inte heller, för du kommer inte öppna dörren. Eftersom du inte finns här, utan i himlen. Jag vet att du är på ett ställe där du inte har ont längre, men jag vill bara ha tillbaka dig här.
Men jag vet, jag vet att en dag kommer vi att ses igen.
Jag kommer alltid att älska dig mormor, och kommer alltid att sakna dig. Du var världens bästa, och kommer alltid att vara. Gud valde att ta tillbaka sin finaste ängel, och du mormor, du är min finaste ängel. ❤


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0