TRO PÅ DIG SJÄLV

Att leva i dagens samhälle är svårt, det finns så många som försöker trycka ner dig vad du än gör. Alla dömmer dig efter saker du säger eller gör innan dom ens känner dig, och de som inte känner dig utgår utifrån det utan att skapa sin egna uppfattning om dig. Att få en massa skit krossar en totalt, men vet du? Det viktigaste är att du vågar hålla huvudet högt, stå på stadiga ben och vara stolt över dig själv. För du vet vem du är och att dessa rykten eller fördommar inte stämmer alls. Ingen ska säga till dig vad du kan eller inte kan, du kan göra precis vad du vill!

 

Det finns så många som vill förstöra för dig, har jag rätt? De kommer på en massa skit som inte alls stämmer, och bara vill se hur du faller, hur du faller längre ner på botten. Dom vill se dig falla för skitsnacket för att de själva ska må bättre.
Jag har iallfall varit med om detta, en tjej som tror jag ska gå på det hon säger, men hon snackar bara skit. Och jag kan erkänna att jag har tvekat som fan över beslutet jag tagit, men jag lever bara en gång, så nu känns beslutet rätt. Men är det helt fel så går jag inte miste om något. Men den här tjejen förlorade faktiskt en bra vän när hon öppnade käften, så det är ditt egna fel och förlust gumman.

 

Är du ledsen över något, var inte rädd för att prata med någon om det. Vill du gråta, ja då kan du antagligen söka dig till någon eller lägga dig i sängen. Gråta och skrika ut all jävla smärta du har inom dig, det måste man få, det är helt okej. Man kan inte alltid ha ett leende på läpparna. Du måste få vara ledsen ibland också, för annars kommer allting brista tillslut och då blir det nog ännu värre än det är nu. Våga öppna upp dig för dom du litar på, du behöver inte prata. Men att kunna gråta emot någons axel kan vara så himla underbart, känner du att tårarna börjar komma när du pratar om något som får dig att må dåligt, låt dom rinna. För att få gråta en skvätt eller ett helt jävla hav kan göra så himla mycket.

 

Du ska kunna festa hur ofta du vill, kyssa hur många som helst utan att bli dömd till något dåligt. Du ska ändå våga gå med huvudet högt och ha ett leende på läpparna som visar att du är stolt över att vara du. Du ska aldrig låta någon trycka ner dig, för du kommer aldrig att sjunka till deras låga nivå.

 

Samhället idag är så fult, alla jävla skönhetsideal har jag lust att spy på. Att tjejer ska se ut si och så och killar på ett annat sett, bara nej. Du är fin som du är, kom ihåg det. Våga tro på dig själv, våga tro att du är tillräckligt bra och fin för skolans snyggaste kille, för vet du vad? Du är tillräckligt bra!


Kommentarer
Postat av: alva

Så bra skrivit! blir tårögd. You do it girl.kram

Svar: åh tack! kram
Jessicaaan.blogg.se

2014-01-13 @ 19:09:09
URL: http://www.onetoshow.forme.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0