Lite tankar

Kom och tänka på det här med att man ''förlorar'' personer eller låter folk gå fast allt man egentligen vill är att de ska stanna. Jag har tappat kontakten med alldeles för många genom åren, självklart är det på grund av mig själv, men allting skyller jag faktiskt inte på mig. För hade de velat ha kontakten med mig hade väl de också kämpat för att höra av sig, efter ett tag tröttnar man och bara ''nej nu får han/hon höra av sig om de vill prata''. Men tiden går och man inser att det där efterlängtade smset inte kommer. Det är då man inser att man inte har kvar den där speciella kontakten med personen, det är då man inser att man måste leva utan personen. 
 
Jag sitter här än idag och tänker tillbaka på tiden man hade med dem där personerna som man idag bara ser deras facebook statusar, instagram bilder eller inlägg på twitter. Och vissa har man ingenstans, man märker inte av dem. Men jag sitter och glädjer mig åt att de går så pass bra i deras liv och att de mår bra. Vissa personer vill jag ta upp kontakten med, men det känns bara så fel att ''Tja hur är det med dig? Längesen vi snacka.'' För det har gått så lång tid att jag får den känslan, inte alls kul. 
 
Men det värsta av allt är när man bara blir lämnad av en person, den bara väljer att radera dig helt ur ditt liv utan förklaring, det är det som gör ont. Att personen bara tar bort dig från allt, och inte hör av sig mer. Då när man tror att allt är bra, sen kommer raderingen och man står där utan att förstå vad som gick fel. Det har hänt mig, och det är det som svider. Man vill ju gärna veta varför personen i fråga aldrig mer vill ha med dig och göra, efter allt ni delade så bara drar personen. 
 
Det jag vill att ni ska göra är att ta upp kontakten igen med personer ni vill ha i erat liv, låt inte några små saker dra isär er. Vill du verkligen ha personen i ditt liv så kämpar du för att få personen att stanna, visa den där speciella killen att ni hör ihop, eller din bästavän att ni ska vara bästavänner hela livet så de förstår och kommer kämpa för samma sak. Låt dem ställa saker till rätta om de har gjort fel, för jag lovar dig, du kommer inte ångra dig. Du lever bara en gång så skicka iväg ett sms till henne/honom att ''nej nu är det såhär att jag vill ha dig i mitt liv så låt oss lösa det här och börja om på nytt''. Idag kanske det känns som det rätta beslutet att sitta här och vara stolt över sig själv och bara ''nej honom behöver jag inte'', men ändå skär det i hjärtat så fort du hör/ser honom och kommer ihåg allting ni har gjort tillsammans. Har jag rätt om det? Men om några år kanske du sitter där och tänker ''fan varför ringde/smsade jag aldrig honom/henne när jag hade chansen''. Då när det kanske är försent att fixa allt.
 
Så gör det nu, gör det nu idag! Skicka det där smset till den där specielle tjejen eller killen som du behöver, jag kan lova dig en sak, du kommer inte ångra dig. Tänk inte så mycket, bara gör det! För du lever som sagt bara en gång.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0