Kvällstankar

Att hatet mot en människa jag kände så mycket kärlek för förut kunde bli såhär stort trodde jag aldrig. På senaste tiden har jag märkt hur fel jag har haft om dig, och hur barnsligt beteende du har. 

Jag är glad att det slutade som det gjorde, för jag har inte känt mig såhär lättad och nöjd med livet på länge. Det har alltid suttit som en liten klump i magen, men den har äntligen släppt, vilket var på tiden. 

Det jag är mest ledsen över är att jag lät dig hjärntvätta mig och mata på med dina lögner så pass länge. Det är konstigt att man kan göra så mot en annan människa och sen leva med sig själv. Förstår inte alls, och förstår mig inte på dig, vilket jag inte vill för den delen heller. Du har gjort ditt och jag har gjort mitt. 

Du är en vidrig människa som jag aldrig mer vill ha med att göra, hatar mig själv för att jag har insett det nu och inte tidigare. Men man lär sig av sina misstag, eller vad säger ni? 

Det jag vill säga är att är ni inte lyckliga eller trivs med det ni gör, våga göra en förändring, våga trampa upp en ny stig att vandra på. För det väntar något ännu bättre bakom hörnet, tro mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0